onsdag 27 februari 2019

Tidig vår?

Ooopps, Vad hände nu? Vilka vårtemperaturer så här i slutet av Februari. Har inte hänt sedan slutet av 1800-talet läste jag i blaskan.
Här hemma är jag i full gång med sådd av grönsaker och blommor, och snart är det dax för omskolning av alla plantor, och då blir det verkligen fullt i alla fönsterkarmar.

Jag har även sått lite i växthuset och i mina utebänkar med lock, sallat, spenat, dill och rädisor.
Det blir spännande att se vad som kommer upp!

Vintersallat har jag och spenatplantor som övervintrat i växthuset och börjat växa lite igen, fantastiskt! Nästa år ska jag plantera mer spenat, sallat verkar inte klara av vintern i mina planteringstråg fast jag täcker dom ordentligt. Grönkålen har oxå börjat spira, och spirskotten är goda att använda i tex en sallad.

I uterummet ser jag små skott av olika sorters kål, hoppas dom klarar sig när temperaturen sjunker mot det normala igen.

Några som är glada över sol och sköna temperaturer är hönsen, dom är ute och solar och snackar hela dagarna.


Nöjda pratkvarnar.

Krokos den 27/2, supertidigt!

En frösådd Julros, med stora knoppar.


Vintersådd i uterummet, Kålen tittar upp.



Frösådd vintersallad, grön och smaskig.


Här kommer tomater och paprikor i en lång rad.

Jag har tagit skott av fönstertomaten Vilma. En tomat är på G!

Nu blir det spännande att se hur vädret i Mars blir? Nu vill man bara ha mer av sol och värme! Kramar/h😘

1 kommentar:

  1. Ja vad härligt det känns med sol o värme.
    Du har mkt på gång-härligt!
    Fina pratkvarnar har ni/kram ug

    SvaraRadera